top of page

Hollywood v pohotovosti: kdo získá Warner Bros? Discovery a přepíše mapu streamingu?

  • Obrázek autora: Jakub Antoň
    Jakub Antoň
  • před 23 hodinami
  • Minut čtení: 1

Warner Bros. Discovery se v posledních týdnech ocitla v roli hvězdy velké mediální talent show, jen místo poroty sedí u stolu Netflix, Paramount ve spojení se Skydance a také Comcast. Společnost formálně otevřela proces pro podání nabídek a je ochotná zvažovat jak prodej celé firmy, tak rozdělení na jednotlivé části. Zatímco Paramount a Skydance míří vysoko a rád by spolkl celý mediální kolos i s kabelovými sítěmi typu CNN, Netflix se poohlíží spíš po „lahůdkách“ v podobě studií, silných značek a streamovacího byznysu, tedy například HBO a jeho obsahu.


Celý proces ale zdaleka není jen hollywoodským happy endem ve stylu velké fúze. Nad potenciální transakcí visí stín regulátorů a antimonopolních úřadů, kteří velmi pečlivě sledují, zda by nevznikl mediální moloch s příliš velkou mocí nad obsahem i distribucí. Do hry navíc vstupují úvahy samotné Warner Bros. Discovery o možném rozdělení firmy na část zaměřenou na studia a streaming a na segment tradičních televizních kanálů, což může zásadně ovlivnit podobu celé dohody.


Pro investory i diváky je situace o to zábavnější, že vítěz této hry získá nejen obrovský katalog filmů a seriálů, ale také ikonické značky jako DC, Harry Potter nebo původní tvorbu HBO. Pokud k akvizici skutečně dojde, může to výrazně přepsat mapu globálního mediálního trhu a zároveň otevřít další kapitolu v nelítostném souboji streamovacích gigantů, kde už dávno nejde jen o počet předplatitelů, ale o to, kdo dokáže vyprávět nejpoutavější příběhy.

Komentáře


bottom of page